Gastroskopinin Riskleri

Bir cihaz kullanarak vücut içinde bir işlem/inceleme yapıldığında kaçınılmaz olarak bir takım riskler, istenmeyen yan etkiler (=komplikasyon) oluşabilir.

Gastroskopide de bir takım kitabi riskler vardır. Bunlar:

• Kanama: Biyopsi yerinde vepa polipektomi gibi bir işlem sonrası işlem yerinde ortaya çıkabilir. Özellikle kan sulandırıcı ilaç kullanırken yapılan gastroskopide bu risk daha fazladır. Bu nedenle kullanmakta olduğunuz ilaçlar, özellikle de kan sulandırıcı ilaçlar hakkında işlem öncesi doktorunuzu bilgilendirmeniz gereklidir. Mümkünse bu ilaçlara uygun süre ara verilerek işlemin yapılması daha güvenli olur.
  • Enfeksiyon: Gastroskopi sonrası kan dolaşımına geçebilecek bazı mikroorganizmalara bağlı enfeksiyon riski söz konusu olabilir. Özellikle kalp kapak sorunu olduğu bilinen veya fizik muayenede kalp kapak sorunu olabileceğinden kuşkulanılan hastalarda, işlemden önce kardiyoloji muayenesi yapılarak, olası bir koruyucu (profilaktik) antibiyotik tedavisi planlanması gerekeblir.
  • Perforasyon: Nadiren incelenen organlarda duvarda bir delinme ortaya çıkabilir.
  • Anesteziye bağlı sorunlar: İşlem esnasında bir çeşit anestezi uygulanmaktadır. Buna bağlı olarak solunum ve dolaşım sistemine ait problemler ortaya çıkabilir.
  • İşlemden sonra göğüs ağrısı, ateş yükselmesi, endoskopi alanında sürekli ağrı, nefes darlığı, yutma zorluğu, şiddetli ve inatçı karın ağrısı, ısrarlı kusma gibi etkiler ortaya çıkar ve devam ederse doktorunuzla görüşmeniz gereklidir.
Bu risklerin oranlarının son derece düşük olduğunu, inceleme sonunda elde edilecek verilerin çok daha fazla oranda yol gösterici olacağını ve olası risklerin rahatlıkla göz ardı edilebileceğini vurgulamak isterim.
Free Joomla templates by Ltheme